Sunday, May 6, 2007

Huldegedicht aan Singer - Paul van Ostaijen

Ik herinner me het nog heel goed, onze eerste expressieoefening met het gedicht van Paul van Ostaijen. In het muzieklokaal mochten we allen luidkeels en expressief "SINGERS NAAIMASJIEN IS DE BESTE" roepen (toen we allen nog verlegen en teruggetrokken zielen waren).

Wel, gisteren kreeg ik zo'n 'Singers naaimasjien'! Jawel een echte 'Singers naaimasjien'!
Namelijk een erfstuk van mijn overgrootmoeder en ik ben er trots op. Nu er nog enkel mee kunnen werken...

Noem het een kwaliteit van 'de nieuwe man' of een kleuterleider met vrouwelijke trekken (zoals sommigen onterecht durven te beweren), maar naaien lukt me al. Nu enkel nog met de enige echte 'Singers naaimasjien'.

Als je dit prachtig gedicht nog eens wilt lezen, samen met andere werken van Paul van Ostaijen, kan je terecht op deze site. Veel leesplezier!



Dag vrienden van de poëzie!






No comments: